LCHF-frallor.

Fick tips om god frallor som är LCHF.
Givetvis var jag tvungen att testa dom. Dom var riktigt goda, blir ju lite grynigare än vanligt bröd eftersom de inte innehåller mjöl.

Här kommer receptet & en bild på mina nybakta frallor:)

Ingredienser:
125 g pofiber
4 tsk Bakpulver
1 msk fiberhusk
Salt
8 st ägg
2 dl Grädde
1 dl Creme Fraiche
4 dl Riven ost (använd en billigt med lite kolhydrater)

Ev något frö på toppen. 

Gör så här

Blanda de torra ingredienserna i en bunke.
Tillsätt där efter ägg, grädde, fraiche och tillsist riven ost och blanda ihop.
Låt stå och svälla i ca 15 min. Sätt på ugnen på 200 C.

Baka ut bullarna genom att blöta händerna i kallt vatten och forma sedan bullar. Ska bli ca 12 st.
Anledningen till att man blöter händerna är att det blir mycket lättare att forma bullarna då dom inte fastnar i händerna och att de frö man slår på fastnar bättre.

Grädda ca 20 min, bullen ska få lite färg.

Går utmärkt att frysa in.



Hoppas ni åxå gillar dom:)

Visp på er

// Lady Rosen alias Smurfan



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0