Duk till Essy?

Sitter & tar en paus från läkemedelsberäkningen (som för övrigt någon sadist måste ha kommit på).

Jag kom att tänka på att Essy (min pistol) behöver en duk eller liknande som jag kan lägga henne på för att inte få in sågspån, fukt & annan dynga när jag lägger ifrån mig henne.

Många i skytteföreningen använder gamla handdukar men eftersom jag blev som jag vart, så vill jag ha något som matchar, något i röda färgställningar kanske. Kanske med svart baksida.
Broderad eller i lapptäcksteknik? Hmmm.
Skulle vilja ha en supertunn vaddering åxå...tror jag.

Undrar om jag har några tyger som jag kan använda? Måste kika:)

Ska mäta skyttebordet nästa gång jag åker dit men skulle kunna tro att 50 cm * 30 cm kan funka.

Sy-mam-ammaskin på er

// Lady Rosen alias Smurfan


Kommentarer
Postat av: Ellinor

Letar du läpptäckstyger föreslår jag att du svänger in på Quilterian på Storheden, där finns det sjuuukt mycket fina tyger :)



Som vaddering funkar vliseline eller bordsduk, eller kanske ett lager fleecetyg beroende på önskad tjocklek.

Hoppas du hittar något som passar både dig och Essy :)

2012-03-12 @ 19:01:53
URL: http://www.ellinor.net
Postat av: Lotta

Skäm inte bort Essy för mycket bara ;)

2012-03-13 @ 07:14:17
URL: http://www.lottaskrypin.se
Postat av: Ullis

Ellinor: var på Storheden? Har inte hört talas om det.

2012-03-13 @ 14:28:33
Postat av: Ellinor

Betongvägen 32 är adressen. Sväng in vid biltema men passera media markt, djurmagazinet m.m och kör mot möbelaffären (där rusta låg för länge sedan). Strax före det så är Quilterian på höger sida, just före en korsning. Den är lite svår att se så jag körde förbi första gången då jag missade huset pga alla snöhögar som var upplogade.

2012-03-13 @ 19:19:35
URL: http://www.ellinor.net

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0